luni, 1 februarie 2010

R.I.P

Nu Michael Jackson, nici suferinzii de gripa AH1N1, nici macar sarmanii haitieni.


R.I.P Jerome David Salinger.

Cateva cuvinte despre el? S-a nascut in New York in 1919. Romanul sau cel mai cunoscut a fost cu siguranta De veghe in lanul de secara, care s-a vandut in cel putin 65 de milioane de copii (ganditi-va numai de cate ori au fost imprumutate in biblioteci). Acest roman este considerat unul din cele mai importante din secolul XX, tinand cont si de faptul ca David Chapman (ring any bells? nenea care l-a omorat pe John Lennon(negrul ala de la Black Eyed Peas)) o tinea intr-o mana, si in cealalta pistolul. Ultima sa publicatie a fost in 1965.A murit la 91 de ani, pe 27 iauarie 2010.

Cel putin 70 la suta din pretenii mei au citit The Catcher in the Rye( "De veghe in lanul de secara", pentru non-englezisti) si alti 5 la suta Noua povestiri , lucruari pentru care ii multumim din suflet.




Pe calea asta ii spunem adio si lui Eric Rohmer, un regizor francez adorabil. Va recomandam sa vedeti Antotimpurile, in special Conte d'ete.


P.S:Nu stiu cum va simtiti voi, dar eu una sunt usurata. Suna cel putin dubios. Vreau sa zic: sunt fericita fiind ca am scapat de luna ianuarie. Chiar sunt. Au murit doua vecine de-ale mele, dintre care la una chiar tineam. A murit Salinger. Ma simt totusi intr-o perioada de tranzitie. Ca si cum ar fi necesar ca mai multe persoane sa dispara ( din viata mea, sau viata publica) pentru ca in 2010 sa se desfasoare...in sfarsit...ceva.

3 comentarii:

coffee bean spunea...

OH, asta e intr-adevar o usurare. Si eu vizionez doar filme si seriale in care moare cineva. Mai nou ma uit la Dead Like Me (tradus in romana "Mort, copt, la munca! -What-the-hell?), pentru ca mor in medie 4-5 persoane pe episod. Atata vreme cat nu sunt eu si persoane la moartea carora as plange, there's nothing wrong with death.
Te-am iubit, Salinger. Fii fericit acolo unde esti

Anonim spunea...

Nu e david chapman...e mark chapman....

evergreen.nevergrin spunea...

Mark David Chapman - Wikipedia, the free encyclopedia
Mark David Chapman (born May 10, 1955) is an American murderer.